fbpx

Korrutusmäng

Mängustatud õppematerjal
Korrutustabel selgeks
7 päevaga

kasutades lugude kuulamist mälutehnikaid mängustatust salakeelt lummavat kunsti Korrutusmängu

Ühel hetkel leidsin end pojaga suure probleemi ees...

“Kui meie teine laps hakkas korrutustabelit õppima, seisime silmitsi muret tekitava tõsiasjaga, et tema senine huvi matemaatika vastu hakkas kiirelt hääbuma. Selle muutuse peamiseks põhjuseks oli korrutustabeli õppimine. Hoolimata minu jõupingutustest rakendada erinevaid kaasahaaravaid meetodeid, ei tundunud miski toimivat. Tema vastuseis püsis. Talle lihtsalt ei sobinud korrutustabeli õppimine tuupimise ja kordamise meetodil. Selle tulemusena ei näinud ma matemaatika tunnis tema entusiasmi, mida varem täheldada võis. Kahjuks ei jäänud meil muud üle, kui jätkata ja õppida korrutustabelit tavapärase meetodiga nagu enamus õpilasi seda teevad. Siiski, olin täis indu leidmaks mingi lahendus, et korrutustabeli õppimine pigem just suurendaks huvi ja põnevust matemaatika vastu, mitte vastupidi.

Seepärast hakkasingi tekkinud ideed järgnevate aastate jooksul arendama konkreetseks tooteks. Minu püüdluseks sai luua toode, mis suudaks korrutustabeli õppimise teha lapse jaoks põnevust tekitavaks, kaasahaaravaks ning lootsin, et suureneb ka õppimise efektiivsus.
Katsetasin erinevaid meetodeid ning visandasin mitmeid ideid, enne, kui jõudsin variandini, mis suutis püstitatud eesmärke mitte ainult täita, vaid neid ka ületada.

Peale 5 aastast arendustööd sain hoida käes toodet, millega meie kolmandale lapsele korrutustabelit mänguliselt õpetada. Tulemus oli hämmastav. Sain kinnitust, et seda mängu läbides juhtub lapses palju enamat, kui lihtsalt korrutustabeli õppimine. Mängu abil arendab laps visuaalset mõtlemist, seoste loomist, mälutehnikate kasutamist ning ka loovust.
Meie laps hakkas pidevalt küsima, et ma temaga Korrutusmängu mängiks. Tihtipeale tüütuks kujunev ülesanne oli tema jaoks pōneva mängu mängimine. Korrutusmäng oli korrutustabeli õppimise meie pere jaoks igaveseks muutnud.

Ma mõistsin peagi, et olin leidnud midagi uskumatult kasulikku. Olles osa õpetajate, lapsevanemate ja koduõpetajate kogukonnast, avastasin, et minu lapsed polnud ainsad, kes seisid selle väljakutse ees. Seetõttu otsustasin selle mängu välja anda, et igal lapsel oleks võimalik korrutustabelit õppides end mitmekülgselt arendada ning ise sellest ka rõõmu tunda.

... ja Korrutusmäng oli sündinud.​

Moona Mengel

• Korrutusmängu looja
• Elavad Hetked asutaja
• Koduõppe ekspert
• Vanemluse nõustaja
• Koolitaja ja kõneleja
• 4 lapse ema

Korrutusmäng​

Mängustatud õppematerjal​

Innovatiivne mälutehnikatel ja mängustatusel põhinev meetod korrutustabeli kiireks omandamiseks.​

“Korrutusmäng” on revolutsiooniline õppevahend, mis on loodud korrutustabeli õpetamiseks lõbusal ja äärmiselt efektiivsel viisil, ületades traditsioonilised meetodid. Selle saavutamine on võimalik tänu teaduslikult tõestatud mälutehnikate sujuvale integreerimisele mängu struktuuri. Õppematerjali erinevad väljakutsed aktiveerivad mängija aju mitut piirkonda, soodustades koostööd ja tugevdades nii üldist aritmeetilist võimekust kui ka loomingulist mõtlemist.

Parem kui traditsioonilne õpe?​

Korrutustabel selgeks 7* päevaga

* 7 päevaga on võimalik korrutustabel selgeks saada lastel, kes juba oskavad lugeda. Teistega saab alustada, aga protsessi saab lõpuni viia siis, kui lugemine selge.

Lapsele kaasa-haaravam ja lõbusam kui tuupimine

Arendab aju erinevate piirkondade koostööd

Õpetab selgeks täis- ja kaashäälikute eristamise

Kuidas see töötab?​

1

Korrutusmängus kuulab laps piltidel kujutatud tegelastest jutukesi ning seda, kuidas nad on omavahel seotud (tehteliikmed).

2

Pärast seda saab laps selgeks, mis on korrutamine ning õpib ära erilise salakeele.

3

Õppematerjali läbides oskab laps justkui salaagendina tõlgendada piltidena kujutatud korrutustehteid.

4

Tõhusa mälutehnika abil mäletab ta neid lõpuks ka pilte nägemata.

Mis juhtub 7 päeva jooksul?

Laps kohtub kümne tegelasega, kellest igaühele vastab üks number. (Näiteks Nina = Neli)

Lapse ajus tekivad tegelaste ja numbrite vahel neuro-lingvistilised seosed.

Laps kuuleb 36 korrutustehte kohta ebaloogiliste, lõbusat ja väga meeldejäävat jutukest.

Need jutukesed loovad seosed iga tehteliikmete vahel.

Tegelase ja numbri seoseid tugevdatakse ning igale tegelasele seostatakse lisaks kindel täht.

Need seosed on hädavajalikud, et hiljem tähe kaudu tuletada korrutise vastus.

Laps õpib, kuidas tehtekaardi kahes tegelases näha numbreid.

See omakorda tugevdab seost omapärase pildi ja konkreetse tehte vahel.

Laps muutub vilumaks lõbusa ja põneva koodikeele lugemises.

See võimaldab tuletada korrutiste vastuseid (kasutades eelnevalt loodud seoseid tähtede ja numbrite vahel).

Läbi lihtsa, ent äärmiselt leidliku harjutuse õpetatakse lapsele, mis on korrutamine. Laps harjutab korrutamise loogikat lihtsate illustreeritud tehetega.

Laps ühendab kõik eelnevalt õpitu ja harjutatu ning oskab alguses pilti nähes, hiljem ainult tehet kuuldes öelda kõikide korrutustabeli tehete vastused.

Mängustatus​

=
Lõbus
=
Kaasahaaratud

Uuringud näitavad, et mängude abil saavutatakse 23% paremad tulemused võrreldes traditsioonilise õppimisega. Miks?

Sest mängude mängimine on lõbus. Kui lapsed naudivad õppimist, on nad mitu korda rohkem kaasatud. Ja just selles kontekstis toimub tõeline õppimine.

“Mängud on kaasatuse arhitektuur.”

Constance Steinkuehler, professor ja Games+Learning+Society keskuse kaasdirektor Wisconsin-Madisoni Ülikoolis.

Mälutehnikad​

=
Parandatud meeldejätmine
&
meeldetuletamine

Mälutehnikad kujutavad endast meeldejäävate seoste loomist, mille tulemusel soovitud teave salvestatakse ajju struktureeritult. 

Meeldejäävate seoste abil luuakse vajaliku teabe kinnitamiseks ajus n-ö ankur, mille kaudu on hiljem teavet tunduvalt hõlpsam taastada.

Olemuslikult kasutavad mälutehnikad aju kaasasündinud võimet seoste loomist, mustrite äratundmist ja visualiseerimist.  Need pakuvad lastele struktureeritud lähenemisviise teabe kodeerimiseks viisil, mis vastab sellele, kuidas mälu loomulikult toimib. See kõik omakorda võimaldabki efektiivsema meeldejätmise ja meeldetuletamise.

Juba üle 2300 lapse on mänginud

ja saanud uuenduslikust õppemeetodist kasu. 

Lisaks 18 kooli ja 2 lasteaia lapsed.

Tagasiside vanematelt:

Telli Korrutusmäng siit...​

€37

+saatekulu

Korrutusmängu meeskond

Moona Mengel

  • Mängu kontseptsiooni ja meetodi looja ning arendaja.

Olen nelja lapse ema, teadliku lapsevanemluse eestkõneleja, nõustaja, koolitaja ning mul on üle 6 aasta kogemust koduõpetajana. Minu sügav kirg on luua lastele keskkond, kus iga indiviidi potentsiaal saab loomulikult avaneda ning õitseda.

Nõustajana aitan kaasa laste harmoonilisema kodukeskkonna loomisele läbi lapsevanematele suunatud koolituste ja nõustamise. Ma usun, et vanemate vaheline kogemuste jagamine, ühelt lapsevanemalt teisele, saab olla väga rikastav ja toetav abivahend.

Vaiko Hansson

Meie andekas IT-ekspert ja programmeerimisvirtuoos, kellel on oskus luua sujuvaid veebikogemusi ja teravat silm müükide suurendamiseks. Vaiko on teie kindel käsi kõiges, mis puudutab tehnoloogiat. Tema käe läbi saab meie veebiplatvorm sujuvalt optimeeritud, tagades selle tõhusa toimimise. Kuid tema oskused ei piirdu sellega – Vaiko toob ka strateegilise lähenemise meie müügikanalitesse, kasutades koodi jõudu, et suurendada meie nähtavust turul ning jõudmaks klientideni. Kui tegemist on tehnoloogia ja äriintuitsiooni ühendamisega, on Vaiko see võlur, kes muudab maagia teoks!

Elavad Hetked OÜ

© 2024 Kõik õigused kaitstud. Elavad Hetked.