“Kui meie teine laps hakkas korrutustabelit õppima, seisime silmitsi muret tekitava tõsiasjaga, et tema senine huvi matemaatika vastu hakkas kiirelt hääbuma. Selle muutuse peamiseks põhjuseks oli korrutustabeli õppimine. Hoolimata minu jõupingutustest rakendada erinevaid kaasahaaravaid meetodeid, ei tundunud miski toimivat. Tema vastuseis püsis. Talle lihtsalt ei sobinud korrutustabeli õppimine tuupimise ja kordamise meetodil. Selle tulemusena ei näinud ma matemaatika tunnis tema entusiasmi, mida varem täheldada võis. Kahjuks ei jäänud meil muud üle, kui jätkata ja õppida korrutustabelit tavapärase meetodiga nagu enamus õpilasi seda teevad. Siiski, olin täis indu leidmaks mingi lahendus, et korrutustabeli õppimine pigem just suurendaks huvi ja põnevust matemaatika vastu, mitte vastupidi.
Seepärast hakkasingi tekkinud ideed järgnevate aastate jooksul arendama konkreetseks tooteks. Minu püüdluseks sai luua toode, mis suudaks korrutustabeli õppimise teha lapse jaoks põnevust tekitavaks, kaasahaaravaks ning lootsin, et suureneb ka õppimise efektiivsus.
Katsetasin erinevaid meetodeid ning visandasin mitmeid ideid, enne, kui jõudsin variandini, mis suutis püstitatud eesmärke mitte ainult täita, vaid neid ka ületada.
Peale 5 aastast arendustööd sain hoida käes toodet, millega meie kolmandale lapsele korrutustabelit mänguliselt õpetada. Tulemus oli hämmastav. Sain kinnitust, et seda mängu läbides juhtub lapses palju enamat, kui lihtsalt korrutustabeli õppimine. Mängu abil arendab laps visuaalset mõtlemist, seoste loomist, mälutehnikate kasutamist ning ka loovust.
Meie laps hakkas pidevalt küsima, et ma temaga Korrutusmängu mängiks. Tihtipeale tüütuks kujunev ülesanne oli tema jaoks pōneva mängu mängimine. Korrutusmäng oli korrutustabeli õppimise meie pere jaoks igaveseks muutnud.
Ma mõistsin peagi, et olin leidnud midagi uskumatult kasulikku. Olles osa õpetajate, lapsevanemate ja koduõpetajate kogukonnast, avastasin, et minu lapsed polnud ainsad, kes seisid selle väljakutse ees. Seetõttu otsustasin selle mängu välja anda, et igal lapsel oleks võimalik korrutustabelit õppides end mitmekülgselt arendada ning ise sellest ka rõõmu tunda.“
Moona Mengel
• Korrutusmängu looja
• Elavad Hetked asutaja
• Koduõppe ekspert
• Vanemluse nõustaja
• Koolitaja ja kõneleja
• 4 lapse ema
“Korrutusmäng” on revolutsiooniline õppevahend, mis on loodud korrutustabeli õpetamiseks lõbusal ja äärmiselt efektiivsel viisil, ületades traditsioonilised meetodid. Selle saavutamine on võimalik tänu teaduslikult tõestatud mälutehnikate sujuvale integreerimisele mängu struktuuri. Õppematerjali erinevad väljakutsed aktiveerivad mängija aju mitut piirkonda, soodustades koostööd ja tugevdades nii üldist aritmeetilist võimekust kui ka loomingulist mõtlemist.
Korrutusmängus kuulab laps piltidel kujutatud tegelastest jutukesi ning seda, kuidas nad on omavahel seotud (tehteliikmed).
Pärast seda saab laps selgeks, mis on korrutamine ning õpib ära erilise salakeele.
Õppematerjali läbides oskab laps justkui salaagendina tõlgendada piltidena kujutatud korrutustehteid.
Tõhusa mälutehnika abil mäletab ta neid lõpuks ka pilte nägemata.
Laps kohtub kümne tegelasega, kellest igaühele vastab üks number. (Näiteks Nina = Neli)
Lapse ajus tekivad tegelaste ja numbrite vahel neuro-lingvistilised seosed.
Laps kuuleb 36 korrutustehte kohta ebaloogiliste, lõbusat ja väga meeldejäävat jutukest.
Need jutukesed loovad seosed iga tehteliikmete vahel.
Tegelase ja numbri seoseid tugevdatakse ning igale tegelasele seostatakse lisaks kindel täht.
Need seosed on hädavajalikud, et hiljem tähe kaudu tuletada korrutise vastus.
Laps õpib, kuidas tehtekaardi kahes tegelases näha numbreid.
See omakorda tugevdab seost omapärase pildi ja konkreetse tehte vahel.
Laps muutub vilumaks lõbusa ja põneva koodikeele lugemises.
See võimaldab tuletada korrutiste vastuseid (kasutades eelnevalt loodud seoseid tähtede ja numbrite vahel).
Läbi lihtsa, ent äärmiselt leidliku harjutuse õpetatakse lapsele, mis on korrutamine. Laps harjutab korrutamise loogikat lihtsate illustreeritud tehetega.
Laps ühendab kõik eelnevalt õpitu ja harjutatu ning oskab alguses pilti nähes, hiljem ainult tehet kuuldes öelda kõikide korrutustabeli tehete vastused.
Uuringud näitavad, et mängude abil saavutatakse 23% paremad tulemused võrreldes traditsioonilise õppimisega. Miks?
Sest mängude mängimine on lõbus. Kui lapsed naudivad õppimist, on nad mitu korda rohkem kaasatud. Ja just selles kontekstis toimub tõeline õppimine.
“Mängud on kaasatuse arhitektuur.”
Constance Steinkuehler, professor ja Games+Learning+Society keskuse kaasdirektor Wisconsin-Madisoni Ülikoolis.
Mälutehnikad kujutavad endast meeldejäävate seoste loomist, mille tulemusel soovitud teave salvestatakse ajju struktureeritult.
Meeldejäävate seoste abil luuakse vajaliku teabe kinnitamiseks ajus n-ö ankur, mille kaudu on hiljem teavet tunduvalt hõlpsam taastada.
Olemuslikult kasutavad mälutehnikad aju kaasasündinud võimet seoste loomist, mustrite äratundmist ja visualiseerimist. Need pakuvad lastele struktureeritud lähenemisviise teabe kodeerimiseks viisil, mis vastab sellele, kuidas mälu loomulikult toimib. See kõik omakorda võimaldabki efektiivsema meeldejätmise ja meeldetuletamise.
ja saanud uuenduslikust õppemeetodist kasu.
Lisaks 27 kooli ja lasteaia lapsed.
Tagasiside vanematelt:
Vajuta real, et lugeda pikemat kommentaari:
Elavad Hetked OÜ
© 2024 Kõik õigused kaitstud. Elavad Hetked.